Τρίτη, 2 Ιουνίου 2009

Κήρυξε πτώχευση η General Motors

Τίτλοι τέλους με την κήρυξη... πτώχευσης έπεσαν χθες για την General Motors. Η αιωνόβια αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, σύμβολο κάποτε οικονομικής ανάπτυξης και δυναμισμού, εισέρχεται πλέον σε μία αβέβαιη εποχή κρατικού εναγκαλισμού σε ποσοστό 60%, καθώς απέτυχε να καταστεί βιώσιμη ως επιχείρηση.Με τις... ευλογίες της κυβέρνησης Ομπάμα η GM εντάχθηκε τελικά στο άρθρο 11 του πτωχευτικού δικαίου (Chapter 11) έχοντας ενεργητικό ύψους 82,3 δισ. δολαρίων σε ενοποιημένη βάση και συνολικό χρέος της τάξης των 172,8 δισ. δολαρίων.Πρόκειται για τη «νούμερο 4» χρεοκοπία στην ιστορία των ΗΠΑ και τη μεγαλύτερη που έχει σημειωθεί στη βιομηχανία παγκοσμίως, καθώς την περίοδο αυτή ο όμιλος από το Ντιτρόιτ απασχολεί 230.000 εργαζομένους διεθνώς, παράγει 20.000 αυτοκίνητα ημερησίως, ενώ περίπου ένα εκατ. Αμερικανοί εξαρτώνται από αυτόν σε ό,τι αφορά τη σύνταξη, αλλά και την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.

Βάσει του σχεδίου διάσωσης, η αμερικανική κυβέρνηση θα διαθέσει περί τα 30 δισ. δολάρια σε χρηματοδότηση πτώχευσης, ώστε να δώσει τη δυνατότητα στους διαχειριστές να αναδιοργανώσουν υποχρεώσεις ύψους 27 δισ. δολ. σε ομόλογα και ταμεία. Το αμερικανικό Δημόσιο θα αποκτήσει το 60% της επιχείρησης, ενώ η καναδική κυβέρνηση με 9,5 δισ. δολάρια το 12%.

Στόχος της GM είναι η έξοδος από το Chapter 11 το αργότερο εντός 60 με 90 ημερών.

Ηδη η υπόθεση της ευρωπαϊκής θυγατρικής Opel «έκλεισε» με πώληση μεριδίου στη Magna International, με κοινοπρακτικό δάνειο ύψους 1,5 δισ. ευρώ και με εγγύηση ύψους 4,5 δισ. ευρώ από τη γερμανική κυβέρνηση. Μάλιστα η Magna σκοπεύει να διατηρήσει τα τέσσερα εργοστάσια της Opel στη Γερμανία.

Πρόθεση της GM είναι πλέον να κλείσει 14 εργοστάσια έως το 2012 και να ακινητοποιήσει προσωρινά άλλα τρία, ένα εκ των οποίων θα επανέλθει σε λειτουργία σύντομα για την παραγωγή ενός νέου μικρού αυτοκινήτου.

Νέα εταιρεία
Η ένωση εργατών αυτοκινητοβιομηχανιών, στην οποία η GM χρωστάει 20 δισ. δολάρια, θα αντικατασταθεί από μία καινούρια οντότητα, η οποία θα κατέχει το 17,5% της εταιρείας. Κάτοχοι μετοχών και άλλοι δανειστές κρατούν ένα 10% με εγγυήσεις για ένα επιπρόσθετo 15% σε αντάλλαγμα για ένα χρέος 27,1 δισ. δολάρια.

Εν τω μεταξύ τη βεβαιότητα ότι η Βρετανία θα μπορέσει να διασώσει αρκετές θέσεις εργασίας στη βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία Vauxhall μετά την πτώχευση της μητρικής της General Motors, εξέφρασε ο πρωθυπουργός Γκόρντον Μπράουν.

Περισσότερες από 4.700 θέσεις εργασίας της GM κινδυνεύουν να χαθούν στα εργοστάσια της Vauxhall στο λιμάνι Ellesmere στη βορειοδυτική Αγγλία, καθώς και στο Λούτον, το οποίο βρίσκεται βόρεια του Λονδίνου.

Οι ηγέτες των συνδικάτων κατηγόρησαν τη βρετανική κυβέρνηση ότι απέτυχε να κάνει ό,τι χρειαζόταν για να εξασφαλίσει αρκετές θέσεις εργασίας στη Vauxhall και να επιτρέψει να αποφασιστεί το μέλλον τους σε συνομιλίες στη Γερμανία που θα αφορούσαν τις επιχειρήσεις της GM σε ολόκληρη την Ευρώπη.

3 σχόλια:

korinoskilo είπε...

ειναι φρικη τετοιες ειδησεις....
εχω τις επιφυλαξεις μου για το τι παιχνιδια κρυβοντε απο πισω :/


λες να ερθουν εδω μεταναστες ολοι οι απολυμενοι ?:Ρρρρρρ


καλησπερες :)

Rock N Rolla είπε...

οντως ειναι πολυ ασχημα νεα και οσον αφορα τα "παιχνιδια" ειμαι σιγουρος κρυβονται πολλα απο πισω, ειδικα οταν εχουμε να κανουμε με τετοιους κολλοσους! αλλα δεν νομιζω να εχουμε μεταναστευτικο προβλημα!ειμαι σιγουρος οτι γνωριζουν την κατασταση που επικρατει στιν Ελλαδα (οικονομικα κοινωνικα-και γενικα-προβληματα), οποτε πιστευω θα προτιμησουν να πανε καπου με πιο ασφαλες μελλον :p

καλη μερα να χουμε ολοι!!

nik είπε...

Η General Motors πλήρωσε με πτώχευση την προσπάθεια της να βγάλει στην παραγωγή φθηνά και φιλικά προς το περιβάλλον και τον άνθρωπο, ηλεκτρικά αυτοκίνητα

http://kataggelies.com/kataggelies/?p=651